szkolenia medialne public relations
Nasza firma zajmuje się szkoleniami PR w zakresie wizerunku medialnego. Szkolenia i treningi mogą być indywidualne lub grupowe. Dla kierownictwa firmy, instytucji, polityka, działu PR lub pracownika innego działu. Proponujemy warsztaty z kamerą przed konkretnym zdarzeniem medialnym (występ w telewizji na żywo, nagranie setkowe, konferencja prasowa), kurs doskonalący przy wystąpieniach publicznych, pomoc w wizerunkowych sytuacjach kryzysowych. Realizujemy też szkolenia dla kandydatów szukających pracy.
Nasze warsztaty z kamerą symulują prawdziwe warunki telewizyjne, obyczaje ekipy telewizyjnej ENG, redakcji telewizyjnej czy nawet montażysty. Analizowana jest wypowiedź osoby szkolonej na żywo i po odtworzeniu materiału filmowego. W ramach szkolenia analizowane są też fragmenty wybranych programów telewizyjnych z wypowiedziami polityków, przedstawicieli instytucji czy celebrytów w różnych sytuacjach medialnych.
-----------------------------------------------------
Poniżej przedstawiamy jeden z filmów wykorzystany w celach szkoleniowych dotyczący analizy wypowiedzi telewizyjnej na przykładzie jednego z bardziej znanych posłów. W wywiadzie typu setka (co znaczy 100% synchronizacji) realizator telewizyjny na ogół nie umieszcza pytania dziennikarza na antenie, czas trwania takiego wywiadu w eterze wynosi ok. 15 sekund. Dlatego bardzo ważne jest określenie tematu na jaki się wypowiadamy i zbudowanie w prostych 3 zdaniach odpowiedzi. Typową formą zawodowych polityków jest oczywiście płynna soczysta narracja z bezbolesnym omijaniem niebezpiecznych tematów. Oczywiście to co wolno politykowi nie zawsze uchodzi innym, gdzie konkrety mogą być jednak istotne.
-----------------------------------------------------
SYTUACJA KRYZYSOWA
Mamy tragedię, wiele osób straciło życie w katastrofie europejskiego samolotu, jedne z niemieckich linii lotniczych zmagają się z bardzo poważną sytuacją kryzysową.
Szef linii lotniczych udziela wywiadu najbardziej znanej na świecie amerykańskiej telewizji newsowej, aby ratować sytuację wizerunkową swojej firmy.
Co robią Amerykanie?
Pan Prezes zostaje sfilmowany w taki sposób jakby już siedział w więzieniu. Zobaczcie cień tych krat w tle. Poza tym został tak sprytnie oświetlony przez ekipę telewizyjną jakby był cały spocony, że niby ze strachu.
Czy tylko przypadkiem mamy do czynienia z brakiem profesjonalizmu ze strony najlepszej newsowej telewizji świata? A może w grę wchodzą wielkie pieniądze i to dobra okazja aby medialnie pogrążyć europejskiego przewoźnika wraz z europejskim producentem samolotów?
Konkluzja
Działania podprogowe np. niekorzystne tło czy oświetlenie filmowanej osoby są równie groźne dla firmy jak nieodpowiednia do sytuacji kryzysowej wypowiedź jej przedstawiciela.
Szef linii lotniczych dalej udziela wywiadu telewizji newsowej i pogarsza sytuację wizerunkową swojej firmy.
MOWA CIAŁA
Niestety w jego wypowiedzi jest kilka problemów. Mówi, że pilot samolotu przeszedł testy i badania lekarskie jednocześnie negując swoje stwierdzenie machając głową. Dodatkowo na samym początku zdania używa słowa "NO" czyli nie. Widz z tej dziwnej mowy ciała będzie miał mieszane uczucia. Nawet widz w Bułgarii gdzie potakuje się machając odwrotnie niż w pozostałej Europie będzie się zastanawiał o co chodzi. A może Pan Prezes w kwestii badań mija się z prawdą?
STRATEGIA KRYZYSOWA
Szef linii mówi, że w Lufthansie mają system raportowania, zgłaszania problemów własnych, ale i innych załóg. Po co powołuje się na nazwę Lufthansa jeżeli to samolot tanich linii lotniczych uległ wypadkowi. Oczywiście właścicielem jest Lufthansa, ale ta firma ma wizerunkowo o wiele więcej do stracenia niż nazwa tanich linii, które i tak za pół roku zmienią nazwę np. z Germanwings na Eurowings. Wydaje się, że dział PR nie przemyślał do końca swojej strategii lub jest coś czego nie wiemy.
KONKLUZJA
Pamiętajmy, mowa ciała powinna wspierać naszą wypowiedź a nie przeszkadzać. Każdy element wypowiedzi powinien być zgodny ze strategią opracowaną na potrzeby polityki wizerunkowej firmy
Sytuacja kryzysowa to jeszcze nie wojna, obejrzyj poniższy materiał szkoleniowy
Masz problemy z występami publicznymi w mediach elektronicznych, pomożemy!
Masz sytuację kryzysowš, nie daj się zmanipulować
zadzwoń 501 801 724
www.parapix.pl